IN DEZE NIEUWSBRIEF
- Belangrijke informatie over het Coronavirus
- Even voorstellen
- Subsidie Toekomstfonds Duurzame Ontwikkeling
- Nieuws over KVO
- Parkeren op eigen terrein
- Uitbreiding beheergebied Parkmanagement De Wieken Vinkenhoef
- Sluit aan bij de LI-groep, Twitter en de WhatsApp Alert-groep
- Kopij / redactie
- Links
BELANGRIJKE INFORMATIE OVER HET CORANAVIRUS
Veel organisaties werken samen om besmettingen te voorkomen en de (financiële) gevolgen van het coronavirus te beperken. Het virus leidt tot veel vragen over de gevolgen voor Nederland. U heeft ze ongetwijfeld ook. Wij hopen dat het onderstaande u op weg helpt.
Op de website van de Rijksoverheid vindt u landelijke informatie voor uw bedrijf. Informatie over het landelijke noodpakket voor banen en economie vindt u hier >>.
Daarnaast heeft de gemeente Amersfoort deze extra regelingen:
- Extra tijdelijke financiële ondersteuning voor in Amersfoort gevestigde ondernemers en zzp’ers. De tijdelijke ondersteuning kan uit twee voorzieningen bestaan:
- Een inkomensondersteuning voor drie maanden. Dit is een aanvulling op uw huidige inkomen tot aan het sociaal minimum. Die hoeft u niet terug te betalen.
- Een lening voor bedrijfskapitaal tot maximaal € 10.157,-. Uitstel van aflossing is mogelijk. De gemeente toetst - in tegenstelling tot bij het Besluit bijstand zelfstandigen – niet naar de levensvatbaarheid van uw bedrijf, het inkomen van eventuele huisgenoten of uw vermogen. Binnen vier weken na uw aanvraag besluit de gemeente of u in aanmerking komt. U kunt zich hiervoor melden via de site van de gemeente Amersfoort: https://www.amersfoort.nl/bericht/extra-tijdelijke-financiele-ondersteuning-voor-in-amersfoort-gevestigde-ondernemers-en-zzp-ers.htm
- Gemeentelijke steunmaatregelen voor ondernemers vanuit Belastingen
- Heeft u problemen met het betalen van de aanslag gemeentelijke belastingen? Stuur dan een mail met het verzoek om een betalingsregeling naar de afdeling Belastingen (belastingen@amersfoort.nl). U kunt uw betaling dan spreiden over acht maanden. Uw verklaring dat dit te maken heeft met het coronavirus, is voldoende om in aanmerking te komen. U kunt eventueel telefonisch overleggen met een medewerker van de Belastingen, via 14 033.
- De gemeente verstuurt de aanslagen reclamebelasting (voor de binnenstad) en BIZ Euterpeplein en BIZ Neptunusplein pas in september.
- De gemeente verlaagt de invorderingsrente (rente die in rekening wordt gebracht bij te late betaling) naar 0,01%.
Voor informatie over thuiswerken verwijzen wij u graag naar het item hieronder ‘Nieuws vanuit het KVO-overleg - Cyber security’.
Het Parkmanagement wenst u alle sterkte in deze verwarrende en spannende tijd!
EVEN VOORSTELLEN
Olaf Willems – politie Amersfoort
Ik ben Olaf Willems, 43 jaren jong waarvan 20 dienstjaren werkzaam bij de politie. Na 19 jaar gewerkt te hebben in de incidentenafhandeling was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Als wijkagent sta ik dichter bij de burger en kan ik nog meer oplossingsgericht werken. Dit doe ik trouwens niet alleen, maar samen met mijn collega Ayhan Arguden die al ruim een jaar werkzaam is in de wijk.
Heeft u vragen of opmerkingen? Bel 0900-8844 of - bij spoed – 112.
Sociaal media: Instagram . politie_amersfoort-oost
|
|
Jos de Ruiter – De Ridder
Graag stel ik me via deze weg voor. Ik ben Jos de Ruiter, kwam in 1988 in Hooglanderveen ter wereld en sinds zes jaar woon ik in Hoevelaken. Sinds 1 juli 2018 werk ik bij firma De Ridder in Soesterberg, daarvoor werkte ik bij een hoveniersbedrijf in Amersfoort. Daar richtte ik me met name op aanleg en ontwerp van tuinen. Dat heb ik met veel plezier gedaan, maar ik was toch op zoek naar meer uitdaging.
Sinds 1 januari 2020 heb ik de werkzaamheden van Tom Bosma overgenomen. Als De Ridder verzorgen wij het onderhoud van het groen en grijs op dit Bedrijvenpark. Ik hou mij vooral bezig met de planning, werkvoorbereiding en ik ben de contactpersoon voor het Parkmanagement. Een leuke functie, waar ik met veel plezier aan ben begonnen. Momenteel volg ik nog een aantal cursussen om mijzelf op het vakgebied verder te ontwikkelen. In mijn vrije tijd voetbal en kart ik graag. Ook hou ik van lekker uit eten gaan met familie en vrienden en weekendjes er op uit. Daar vind ik echt mijn ontspanning in.
SUBSIDIE TOEKOMSTFONDS DUURZAME ONTWIKKELING
Werkt u aan een project met een duurzaamheidsdoel? Dan kunt u misschien gebruik maken van het Toekomstfonds voor Duurzame Ontwikkeling. U kunt een aanvraag indienen tot 1 april 2020. De initiatieven moeten bijdragen aan hergebruik van afval en grondstoffen, aan energiebesparing of aan het opwekken van duurzame energie. Per project is maximaal 50.000 euro beschikbaar, op basis van cofinanciering. De spelregels en voorwaarden kunt u hier lezen.
NIEUWS VANUIT HET KVO-OVERLEG
Definitieve maatregelentabel 2019 Voor (her)certificering voor het KVO stelt het Parkmanagement een Plan van Aanpak met maatregelentabel vast voor de thema’s Schoon, Heel en Veilig. Dit wordt het gehele jaar gemonitord door de KVO-groep en per jaar geëvalueerd. De definitieve maatregelentabel 2019 vindt u door in te loggen via de ledenlogin >> en vervolgens in het menu te kiezen voor ‘u bent ingelogd – KVO’. *
Cyber security Als door het coronavirus uw medewerkers grotendeels thuis gaan werken, adviseert het NCSC (Nationaal Cyber Security Centrum) om voorzorgsmaatregelen te nemen. Het is van belang om aandacht te hebben voor onderstaande punten en eventueel aanvullende maatregelen te treffen, zoals het veilig verbinding kunnen maken met uw bedrijfsnetwerk. Lees hier de voorzorgsmaatregelen voor thuiswerken.
Actieplan Criminaliteit tegen bedrijven Diverse instanties hebben gezamenlijk een Actieplan Criminaliteit tegen bedrijven opgesteld. Speerpunten in het Actieplan zijn de aanpak van fraude, winkeldiefstal en heling. Ook het voorkomen van criminaliteit door het nemen van preventieve maatregelen staat hoog op de agenda. Daarnaast moet de melding- en aangiftebereidheid onder ondernemers groter worden. Lees meer over het actieplan op de website van het CCV (Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid)
Aanmelden camera’s bij Camera in Beeld Veel bedrijven gebruiken camera’s voor het houden van toezicht en het beveiligen van hun panden en goederen. De politie gebruikt in het dagelijks werk vaak camerabeelden om misdaden op te lossen. Om te weten waar camera’s geïnstalleerd zijn en wat zij ‘zien’, maakt de politie gebruik van een databank, genaamd ‘Camera in Beeld’. Met deze databank kan de politie nog sneller zien waar in de buurt van een misdaad (bijvoorbeeld een woninginbraak) zich camera’s bevinden die mogelijk beelden van de dader hebben. Hierdoor kunnen daders sneller worden gepakt. Klik hier >> voor meer informatie en aanmelden.
PARKEREN OP EIGEN TERREIN
Regelmatig hebben wij in deze nieuwsbrief aandacht gegeven aan het parkeerbeleid op het Bedrijvenpark. De gemeente heeft bij de aanleg van De Wieken Vinkenhoef (in haar beeldkwaliteitsplan) bepaald dat bedrijven op eigen terrein moeten parkeren. De dagelijkse praktijk laat heel wat anders zien.
Helaas parkeren veel medewerkers van bedrijven op De Wieken Vinkenhoef nog steeds op de parkeerplaatsen, groenstroken en -zones van De Tabaksschuur, het terrein aan de andere zijde van de Hogeweg tegen het natuurgebied Bloeidaal. Dit zorgt voor veel overlast voor de omwonenden. De groenzones worden kapotgereden, auto’s staan half op straat en in het gras, het pad naar Bloeidaal wordt geblokkeerd en bezoekers van De Tabaksschuur en Bloeidaal, waar de parkeerplaatsen voor dienen, kunnen hun auto niet parkeren. Het spreekt voor zich dat dit zéker niet de bedoeling is! Wij willen u dan ook vragen om uw eventuele huurders, medewerk(st)ers of gasten, hierop aan te spreken.
Heeft u behoefte aan extra parkeerruimte, dan kunt u deze huren bij een ander bedrijf op het bedrijvenpark. Laat dit even weten via info@wiekenvinkenhoef.nl.
UITBREIDING BEHEERGEBIED PARKMANAGEMENT DE WIEKEN VINKENHOEF
Op 1 januari 2020 is het gebied, dat onder beheer valt van Parkmanagement, uitgebreid met de Hogeweg (vanaf restaurant De Tweede Steeg), de Amersfoortsestraat en het gebied Vinkenhoef dat de komende jaren ontwikkeld wordt. Daarmee kan het Parkmanagement in dit gebied hetzelfde hoge kwaliteitsniveau van de buitenruimte realiseren als op het huidige bedrijvenpark.
Op 20 februari organiseerde het Parkmanagement een bijeenkomst met bedrijven die in dit ‘nieuwe’ uitgebreide gebied gevestigd zijn. We hebben deze bedrijven geënthousiasmeerd over Parkmanagement en hen uitgebreid geïnformeerd over de vele voordelen en toegevoegde waarde als lid van Parkmanagement De Wieken Vinkenhoef en de voordelen van het KVO (Keurmerk Veilig Ondernemen). Op deze kaart >> ziet u wat in het beheergebied van Parkmanagement valt. Hopelijk kunt u kennismaken met de ondernemers uit het nieuwe beheergebied van het Parkmanagement tijdens de ALV op 13 mei 2020. Save the date! Of dit, met het oog op het coronavirus, ook écht gaat lukken, hoort u vanzelfsprekend van ons.
SLUIT AAN BIJ DE LI-GROEP, TWITTER OF DE WHATSAPP ALERT-GROEP
Voor LinkedIn klik hier >> Voor Twitter klik hier >> Voor de WhatsApp Alert-groep > stuur een mailtje aan info@wiekenvinkenhoef.nl met bedrijfsnaam, naam en telefoonnummer
KOPIJ / REDACTIE
Heeft u informatie voor een volgende nieuwsbrief of voor de pagina ‘nieuws’ op de website, mail die dan even naar de redactie via info@wiekenvinkenhoef.nl. De redactie bestaat uit Jeroen van der Bijl van Axe media en het bestuur en secretariaat van het Bedrijvenpark.
LINKS
* Via een aantal links in deze nieuwsbrief komt u terecht bij het ‘login-gedeelte’ van de website. Dit gedeelte is alleen toegankelijk voor eigenaren, gevestigde bedrijven en enkele belanghebbenden. Om de link te volgen, heeft u dus uw inloggegevens nodig.
|